Kawa. Jak wpływa na zdrowie2

Kawa. Jak wpływa na zdrowie2

Kawa,

to dość zajmujące przedsięwzięcie w skali życia, bo gdy uświadomisz sobie, że:

Człowiek pracujący zawodowo spędza średnio 24 minuty dziennie na przygotowaniu lub podawaniu gorących napojów.

Biorąc pod uwagę średnią długość życia, daje to aż 190 bezproduktywnych dni.

Dodaj do tego to, ile czasu ucieka jeszcze na wypicie tych napojów?

Informacje dotyczą, jak wpływa na nas kawa w postaci kawy ziarnistej oczywiście zmielonej na świeżo, bo jakże mogło by być inaczej i zaparzonej w ekspresie. SPRAWDŹ jaką propozycję mamy dla Ciebie abyś mógł cieszyć się doskonała kawą na co dzień już od 66 groszy za porcję

SPRAWDŹ

A jak wpływa na wątrobę? Zapewne wątroba kawy nie lubi!!! Otóż błąd, gdyż wynik i wpływ kawy na ten narząd są zdumiewające.

Pozytywnie wpływa na stan wątroby

Im więcej kawy w naszym menu, tym mniejsza produkcja enzymów, które wywołują stany zapalne i uszkodzenia w tym organie. (dość zbieżne spostrzeżenie z jej wpływem na serce)

To twierdzenie naukowcy powiązali i ustalili związek pomiędzy piciem kawy a zdrowiem wątroby.

Jak się okazuje ten aromatyczny napój nie tylko chroni przed nowotworami wątroby, ale również zmniejsza ryzyko wystąpienia marskości, zapalenia oraz stłuszczenia tego narządu. A wypijając do 4/5 filiżanek małej czarnej dziennie, możemy obniżyć ryzyko marskości nawet o 80%! Minimalizuje też ryzyko powstania kamicy żółciowej.

Zmniejsza ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów

Zdaniem naukowców? – Tak!!!, kawa jest zdrowa nawet w przypadku chorób z którymi ludzkość sobie radzi raczej kiepsko. Zła wiadomość to dość krótka lista nowotworów, za to statystycznie dość często występujących.

Naukowcy przeprowadzili szereg badań nad związkiem picia kawy i występowania nowotworów. Okazało się, że regularne picie tego napoju zmniejsza zagrożenie rakiem wątroby, jelita grubego, piersi, prostaty oraz niektórych form nowotworów skóry. To zasługa zawartych w kawie polifenoli i antyoksydantów, które niwelują stany zapalne w organizmie.

Każdy stoi przed różnymi wyzwaniami, niektórzy rozjeżdżają je z uśmiechem, a inni po prostu inaczej. Są tacy którzy mają plany, trzymają się wytyczonej drogi punkt po punkcie, a inni słuchają otoczenia które działa często de-motywująco.

Co ma, do takiego smętnego wywodu kawa? Otóż okazuje się, że nie tak mało, gdyż kawa

Zmniejsza ryzyko depresji

Sądzisz, że wpływ kawy na organizm ogranicza się do pobudzenia? Jesteś w błędzie, ponieważ kawa działa na wiele aspektów związanych z naszym zdrowiem zarówno fizycznym, jak i psychicznym. Badania wykazały, że po wypiciu kawy poziom serotoniny i dopaminy – substancji odpowiedzialnych za dobry nastrój – wzrasta. W praktyce oznacza to lepsze samopoczucie, a nawet więcej. Osoby, które lubią espresso, są mniej zagrożone depresją. Naukowcy potwierdzają znany wszystkim miłośnikom kawy fakt, że kubek latte po prostu uszczęśliwia.

Naukowcy z Harvardzkiej Szkoły Medycznej, nie do końca wiedzą czym wytłumaczyć to zjawisko, ale niewątpliwie kofeina w korzystny sposób wpływa na chemię naszego mózgu. Fakt ten potwierdzają badania wskazujące, że kawa bezkofeinowa nie wywołuje podobnego efektu. Zespół z Harvardu analizował przypadki 50.739 kobiet, które nie przejawiały żadnych oznak depresji. Badania trwały od 1996 r. do 2006 r., a ilość spożywanej kofeiny była monitorowana za pomocą specjalnych kwestionariuszy (jakże by inaczej). Wyniki tego eksperymentu były zaskakujące, w ciągu 10 lat stwierdzono 2607 przypadków depresji i jednoznacznie wskazywały, że u kobiet spożywających 4 lub więc filiżanek kawy dziennie ryzyko depresji spadło o 20%, u kobiet spożywających 2-3 filiżanki ryzyko było mniejsze o 15% w stosunku do pań niepijących kawy lub pijących 1 filiżankę dziennie. Dzieje się tak najprawdopodobniej dzięki kofeinie, która korzystnie wpływa na energetyczność i samopoczucie. Kawa blokuje receptory adenozyny, związku wydzielanego w odpowiedzi na stan zapalny, a specjaliści porównują to do zwiększonej mózgowej produkcji dopaminy – hormonu szczęścia.

Jeśli jednym z punktów codziennego Twojego harmonogramu jest jakikolwiek trening to warto wiedzieć, że kawa

Zwiększa wytrzymałość w czasie treningów

Osoby, które regularnie ćwiczą, mają kolejny powód, by sięgnąć po kawę. Jeśli zależy ci na wynikach w sporcie, filiżanka małej czarnej powinna zostać twoim najlepszym przyjacielem. Pijąc regularnie kawę, odczuwamy mniejsze zmęczenie podczas wysiłku fizycznego. Kawa powinna więc na stałe zagościć w twoim repertuarze posiłków przed treningiem, ponieważ zwiększa wytrzymałość i sprawia, że nie jesteś aż tak wyczerpany po skończonym treningu.

Nawet jak nie stosujesz jej przed porannym joggingiem, bo po prostu dzień zaczynasz od komputera, to ona i tak

Poprawia krążenie krwi

Japońscy badacze udowodnili, że picie kawyzwiększa przepływ krwi w naczyniach krwionośnych nawet o 30%. Jaki ma to wpływ na twoje zdrowie? Dzięki dobremu krążeniu komórki są odpowiednio dotlenione, a to z kolei przekłada się na lepszą wydolność oraz kondycję fizyczną.

Dodatkowym atutem będzie działanie kawy zaraz po zwiększonej dawce ruchu otóż kawa

Zmniejsza ból mięśni

Trenowałeś intensywnie? Na pewno od czasu do czasu po większym wysiłku zdarzają się u ciebie bolesne zakwasy w mięśniach. Okazuje się, że możesz znacząco zmniejszyć te nieprzyjemne dolegliwości dzięki kawie. Naukowcy z Uniwersytetu w Georgii wykazali, że picie ok. 2-3 filiżanek kawy dziennie zmniejsza ból mięśni prawie o połowę! Takich efektów nie daje nawet przyjmowanie leków przeciwbólowych (wynik aspiryny to 25% a wynik naproksenu w walce z bólem dobija średnio do 30%,)

Kofeina nasila działanie środków przeciwbólowych, zwłaszcza aspiryny i paracetamolu. Zawdzięczamy to kwasowości żołądka, która natychmiast wzrasta po wypiciu „czarnego napoju”. Po filiżance kawy żołądek rozpuszcza leki przeciwbólowe ze zwiększoną łatwością.

A gdy dołożysz do tego, że Kawa

Pomaga spalać tłuszcz

Czy wiesz, że większość suplementów diety na odchudzanie zawiera kofeinę? To dlatego, że jest to jedna z niewielu naturalnie występujących substancji o udowodnionym działaniu odchudzającym. Naukowcy przeprowadzili wiele badań nad kawą, z których wynika, że jej regularne spożycie może zwiększać tempo przemiany materii nawet o 20% oraz przyspieszać spalanie tłuszczu.

Aby wykorzystać te właściwości kawy, musisz jednak przestrzegać kilku zasad. Przede wszystkim, nie dodawaj do napoju cukru, śmietanki i słodkich syropów – to bomby kaloryczne, które na pewno nie pomogą ci w uzyskaniu szczupłej sylwetki. Pamiętaj o tym, by wybierać kawę dobrej jakości. Najlepiej kupować kawę w ziarnach i samodzielnie mielić ją przed zaparzeniem.

I oczywiście jakby mogło być inaczej

Dodaje energii

Od oczywistego wpływu dodawania energii zaczniemy następnym razem.

Dziś dla Was zdefiniujemy wzór, który to wyjaśnia.

E=MC2   czyli,  

ENERGIA = MLEKO * CAFFE2    -  Czy to nie było oczywiste?

Proponujemy cytat na dziś:

Vincent van Gogh, który uwielbiał kawę i wierzył, że wspomaga ona jego kreatywność, mawiał:

„Próbowałem wyrazić pogląd, że kawiarnia to miejsce, w którym człowiek może popaść w ruinę, oszaleć lub popełnić przestępstwo.

V. van Gogh nie był mistrzem w ilości wypijanych filiżanek kawy o nich następnym razem.

POCZYTAJ część 1

Jeśli te informacje są ciekawe

UDOSTĘPNIJ lub POLUB. DZIĘKUJEMY.

Pozdrawiamy

Redakcja EKOITALIApl

Komentarze (4)

  • Avatar
    Iwona
    sty 15, 2017

    Uwielbiam dobrej jakości kawę. Pomimo tego, że piję ją z mlekiem (wiem, wiem - to profanacja), czuję, kiedy jest po prostu niedobra. Fajny artykuł :)

  • Avatar
    Ewelina z Taste life up
    sty 15, 2017

    Kawa przed treningiem to faktycznie dobry pomysł na "podbicie" sił. Zdecydowanie lepszy niż tabletkowe wspomagacze :)

  • Avatar
    Radosna Chata
    mar 13, 2017

    Bardzo ciekawy wpis :) Nie wiedziałam o wszystkich tych zaletach picia kawy ;) Aczkolwiek zgadzam się co do równania dotyczącego E=MC2 ;)

Zostaw odpowiedź

Wszystkie pola są wymagane

Imię:
E-mail: (Nie zostanie opublikowany)
Komentarz:

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły

Ostatnie artykuły

Wyszukiwanie

Tagi wpisów

Archiwum bloga